تاکید بر تکمیل مسیر مراغه تا مرکز تحقیقات کشاورزی دیم

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز گفت: در بازدید استاندار و جلسه تخصصی که در خصوص وضعیت این آزادراه برگزار شد، تکمیل مسیر ۱۱ کیلومتری حدفاصل مراغه تا مرکز تحقیقات کشاورزی دیم مورد تاکید قرار گرفت.

✍️ «سیدعلی موسوی» اضافه کرد: در این مسیر از آزادراه فقط ابنیه فنی احداث شده است و با قول مساعد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) مقرر شد که بخشی از امکانات فنی برای تکمیل آن تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: برای تسریع در روند اجرایی این طرح به دنبال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی از محل کنسرسیوم بانکی هستیم تا مجوز آن از سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور صادر شود.

وی ادامه داد: تاکنون مجوز لازم برای تامین ۲۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار صادر شده است و با تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر و نیز مشارکت سرمایه‌گذاران این طرح شاهد سرعت‌بخشی به روند تکمیل آن به ویژه در قطعه های ۲ و سه خواهیم بود.

فرماندار مراغه اعلام کرد: مسیولان استانی، شهرستانی و نیز قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به عنوان سرمایه‌گذار و پیمانکار این طرح اتفاق نظر دارند که با تامین مالی مورد نیاز، قطعه‌های دوم و سوم این آزادراه را تا شهریور سال آینده تکمیل کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی امروز برای دومین بار طی یکماه گذشته به مراغه سفر کرد و تکمیل قطعه‌های ۲ و سه آزادراه مراغه – هشترود به عنوان یکی از مصوبه‌های سفر قبلی خود به این شهرستان را مورد تاکید قرار داد.

آزاد راه مراغه – هشترود با سهم ۶۰ درصدی دولت و ۴۰ درصدی خاتم‌الانبیاء و بانک سپه اجرا می‌شود و قطعه نخست آن تنها ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ قطعه‌های ۲ و سه این آزادراه از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار بوده، عملیات اجرایی قطعه چهار هنوز آغاز نشده است و قطعه پنجم نیز حدود سه سال قبل کلنگ‌زنی شد.

با اجرای آزاد راه مراغه – هشترود، طول این مسیر ۹ کیلومتر کاهش می یابد و در طول بهره برداری ۲۰ ساله این آزاد راه، حدود ۱۲۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۹۴ میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت ۵۰ دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.

محور فعلی مراغه – هشترود به طول ۱۰۱ کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از دو شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر است، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.

درباره‌ی ادمین1

همچنین ببینید

آماده‌سازی نهایی برای افتتاح فاز سوم پروژه بهسازی کانال ولیعصر و اصلاح هندسی میدان مولوی

🔹 کبود نیوز – مراغه | پروژه‌های عمرانی شهرداری مراغه در مسیر ارتقای خدمات شهری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *